ΟΙ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Οι πολιτιστικές δομές του Δήμου επαναλειτούργησαν και εξυπηρετούν όλους τους πολίτες του Δήμου, χάρη στην σοβαρή προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής,  των προϊσταμένων και εργαζομένων σε αυτή. Μετά την καταστροφική περίοδο της προηγούμενης Δημοτικής αρχής, οι δομές συστήθηκαν και στελεχώθηκαν με ικανό προσωπικό, το οποίο συμμετείχε και επιλέχθηκε μέσα από δημόσιο και διαφανή διαγωνισμό και εξυπηρετεί σήμερα περισσότερους από 1000 μαθητές.

Ακολουθεί σχετικό άρθρο από την εφημερίδα του Δήμου ''Πόλις"

Αντιστεκόμενη στους καιρούς της κρίσης και παρά τα δυσκολίες που βρίσκει μπροστά της, ανοιχτές κρατάει τις πύλες των καλλιτεχνικών μαθημάτων στους πολίτες, η Δημοτική Αρχή της πόλης, η οποία δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο πολιτισμό.
Πιστός στη θέση του ότι η καλλιτεχνική δημιουργία δεν αποτελεί πολυτέλεια για λίγους, αλλά κομμάτι της ζωής μας και δικαίωμα όλων, ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, αφού επαναλειτούργησε τα καλλιτεχνικά τμήματά του το 2014, καθιερώνει και πάλι τον θεσμό. Ταυτόχρονα παρέχει ποιοτικά μαθήματα μουσικής, χορού, εικαστικών, θεάτρου, κινηματογράφου και σκάκι, με καταρτισμένους εκπαιδευτές, διατηρώντας παράλληλα ιδιαίτερα χαμηλές τις τιμές των διδάκτρων (10, 15 και 20 ευρώ).

«μια πράξη πειθαρχίας και ελευθερίας μαζί»

Με βασικό στόχο να ξεφύγουν οι συμμετέχοντες από το στενό πλαίσιο ενός τυποποιημένου τρόπου εκμάθησης της τέχνης, αλλά και διάθεση να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά και τους ενήλικες να γνωρίσουν τη τέχνη πολύπλευρα, αλλά κυρίως, μέσα από την πρακτική της, τα καλλιτεχνικά τμήματα
του Δήμου συγκεντρώνουν περισσότερους από 1.000 μαθητές και πάνω από 50 δασκάλους.

Η«Πόλις» βρέθηκε στους χώρους των μαθημάτων και είχε την ευκαιρία να συζητήσει με εκπαιδευτές και μαθητές για το περιεχόμενο των μαθημάτων, την σημασία που έχουν οι τέχνες για την                 ψ υ χ ο σ ύ ν θ ε σ η των ανθρώπων, αλλά και να παρατηρήσει, από πρώτο χέρι, τους διαφορετικούς, κάθε φορά, τρόπους είτε ζωγραφική ή γλυπτική και ψηφιδωτό, είτε φωτογραφία ή μουσική κ.λπ. που μπορεί ο συμμετέχων να ερευνήσει και να ανακαλύψει τον κόσμο που τον περιβάλλει.
Περιδιαβαίνοντας κανείς στους διάφορους χώρους των εργαστηρίων και συζητώντας με τους δασκάλους και τους μαθητές των τμημάτων, μεταφέρεται στο γοητευτικό ταξίδι των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Σε μία πράξη πειθαρχίας και ελευθερίας μαζί. Ο κάθε μαθητής, χωρίς τη πίεση και το άγχος του ανταγωνισμού ή των εξετάσεων, μαθαίνει μέσα από τη Τέχνη να βλέπει τον κόσμο αλλιώς,
να ακούει, να αγγίζει, να μυρίζει, να θυμάται και να φαντάζεται. Να εκφράζει τις λύπες, τις χαρές, τις σχέσεις του με τα ανθρώπινα και το περιβάλλον του.

Ζωγραφική: Γνωρίζουμε βαθύτερα το κόσμο

«Το πιο σημαντικό είναι να εκφράσουν οι συμμετέχοντες τις ελπίδες και τους φόβους τους. Να
γνωρίσουν βαθύτερα τον κόσμο», υπογράμμισε στην εφημερίδα μας ο δάσκαλος ζωγραφικής Ηρακλής Παρχαρίδης, με σπουδές Καλών Τεχνών στη πρώην Σοβιετική Ένωση. Στα μαθήματα του ίδιου συμμετέχουν 40 άτομα, τα διπλάσια περίπου από όσα συμμετείχαν πέρυσι. Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα ζωγραφικής τουΔήμου, επεσήμανε ότι «πρόκειται για μια πρώτη γνωριμία με το υλικό. Τι
είναι το χρώμα, το σχέδιο, οι αποστάσεις, η προοπτική, τα χρώματα και μαθαίνουμε αρχικά, απλές τεχνικές.Με την πάροδο του χρόνου περνάμε σε πιο σύνθετα πράγματα και από τις νεκρές φύσεις και τα τοπία, περνάμε στο πρόσωπο. Προτομές, φιγούρες κ.λ.π.».               Ο Ηρ. Παρχαρίδης σημείωσε ακόμη ότι σκοπός είναι «να εκφραστούν οι συμμετέχοντες, να δουν τις τους αρέσει και τι τους ταιριάζει. Οι ασκήσεις αυτές συμβάλουν ώστε ο μαθητής να ανακαλύψει τις δεξιότητες του στο σχέδιο και
το χρώμα. Να γνωρίσει τη χαρά της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, καθώς επίσης να μάθει να συνεργάζεται με άλλους μαθητές και να επικοινωνεί εκθέτοντας τα έργα του».Ο ίδιος είπε ακόμη ότι «στα μαθήματα τουΔήμου το κλίμα διαφέρει από τις ιδιωτικές σχολές ζωγραφικής, καθώς απουσιάζει το άγχος των εξετάσεων και η εντατικοποίηση. Ο χρόνος εδώκυλάει πιο “αργά”».
Από την άλλη πλευρά, στο τι κερδίζουν από την συμμετοχή τους στα μαθήματα, στάθηκαν οι μαθητές ζωγραφικής, οι οποίοι μιλώντας στην εφημερίδα μας υπογράμμισαν ότι «με τη ζωγραφική αντικρύζουμε το κόσμο αλλιώς. Βλέπουμε πια διαφορετικά την θάλασσα ή τον ουρανό. Αλλιώς παρατηρούμε το περιβάλλον γύρωμας και τους ανθρώπους».

Η μουσική ως «όπλο αντίστασης»
«θέλω να δείξω στους μαθητές μου το μεγαλείο της μουσικής, να τους προκαλέσω το ενδιαφέρον γι’ αυτή», υπογράμμισε ο δάσκαλο κιθάρας Γιώργος Μπαρμπαρέκος, ο οποίος πρόσθεσε ότι «στους μαθητές των καλλιτεχνικών μαθημάτων του Δήμου προσφέρεται ό,τι προσφέρεται και στα
ιδιωτικά ωδεία». Ο ίδιος ανέφερε, ακόμη, πως επιδιώκει «ο μαθητής να συντονιστεί πνευματικά και σωματικά με τις νότες. Να γίνει τόσο ευαίσθητος, ώστε να πάλλεται το σώμα του με τον ήχο και τις νότες». Τονίζοντας την σημασία των χαμηλών διδάκτρων, «γεγονός που δίνει την ευκαιρία σε καθέναν που θέλει να πάρει μαθήματα κιθάρας», ο Γ. Μπαρμπαρέκος στάθηκε «στη σημασία της Τέχνης» στο καιρό της κρίσης, συμπληρώνοντας ότι «στη πραγματικότητα η Τέχνη προσφέρει Παιδεία, η οποία κάλλιστα μπορεί να γίνει όπλο αντίστασης ενάντια στη κρίση».
Ο Στάθης Γενναιόπουλος, από τη πλευρά του, διδάσκει ντράμς. Φέτος έχει 15 μαθητές και σημειώνει ότι «διδάσκονται όλα τα είδη μουσικής σε παιδιά από 6 έως 106 ετών! Είτε σε κάποιον που το θέλει για χόμπι είτε για κάποιον που θέλει να το ακολουθήσει επαγγελματικά». Συγκεκριμένα ο ενδιαφερόμενος, όπως μας είπε, μπορεί να μάθει τεχνικές για ροκ, τζαζ, μέταλ, παραδοσιακά κ.ά. Παράλληλα, ο ίδιος σημειώνει ότι «στο Δήμο, επειδή ακριβώς δε μπαίνει το κέρδος πάνω από
τον άνθρωπο και τη Τέχνη, το επίπεδο των μαθημάτων είναι πολύ υψηλή».
«Από μικρός βαρούσα ό,τι έβρισκα» λέει στην «Πόλις» ο Άγγελος 45 χρονών, ο οποίος σημειώνει ότι στο Δήμο, λόγω και κόστους, βρήκε την ευκαιρία του «να κάνει το χόμπι του, τα ντραμς». Συμπληρώνει μάλιστα ότι έφερε και τον 12χρονο γιο του στα μαθήματα, ο οποίος μάλιστα «το βλέπει επαγγελματικά το θέμα».

Από τα παλαιότερα τμήματα, το Ψηφιδωτό
Σε ένα από τα παλαιότερα τμήματα των καλλιτεχνικών μαθημάτων (λειτουργεί από το 2002, με μόνη διακοπή την περίοδο που σταμάτησαν τα μαθήματα) διδάσκει ψηφιδωτό η Σταυρούλα Κωστάκου, η οποία σημείωσε στην «Πόλις» ότι συμμετέχουν σε αυτό έφηβοι και ενήλικες. «Πολλές είναι οι περιπτώσεις εκείνων που προετοιμάστηκαν για τις εξετάσεις των Καλών Τεχνών μέσω των μαθημάτων του Δήμου», ενώ ανέφερε ότι σε αυτά μπορεί κανείς να μάθει τη κλασσική πρακτική του ψηφιδωτού και από εκεί και πέρα να πάει σε άλλες κατευθύνσεις, αναλόγως που είναι η κλίση και το ενδιαφέρον του καθενός. Ταυτόχρονα υποστήριξε ότι «δεν είναι μόνο η δημιουργία που κάνει κάποιον να θέλει να συμμετάσχει στα μαθήματα ψηφιδωτού, αλλά και το οικογενειακό και φιλικό κλίμα που υπάρχει μεταξύ μας».

Χορός: Ξεκουράζει το σώμα και το μυαλό

Ο κλασσικός, ο λάτιν και ο μοντέρνος, καθώς και οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί αποτελούν τα τμήματα χορού που λειτουργούν στον Δήμο. Περίπου 110 άτομα συμμετέχουν στο τμήμα
των ελληνικών παραδοσιακών χορών, μας ενημερώνει η Μαρία Τζίμκα, τα οποία χωρίζονται σε τμήματα αρχάριων και προχωρημένων.
Επίσης, λειτουργεί η Χορευτική Ομάδα του Δήμου, η οποία εκπροσωπεί το Κερατσίνι και
την Δραπετσώνα σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
Η ίδια επισημαίνει ότι «πέρα από την εκμάθηση παραδοσιακών χορών, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας και συγκεκριμένα της Θράκης, της Μακεδονίας, της Ηπείρου, των νησιών, της Στερεάς Ελλάδας, του Πόντου, τηςΜικράςΑσίας κ.λπ.». Όπως ανέφερε η ίδια, «επειδή το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα έχουν ισχυρό το ιστορικό στοιχείο της προσφυγιάς,φέτος η χρονιά θα είναι αφιερωμένη στους ποντιακούς και μικρασιάτικους χορούς».
Την διαπίστωση ότι «ο χορός ξεκουράζει το σώμα και το μυαλό», παρατήρησαν στην «Πόλις» οι συμμετέχοντες στο τμήμα, ενώπολλοί ήταν εκείνοι που ανέφεραν πως «κατά τη διάρκεια του μαθήματος ξεχνάμε τα πάντα, ξεφεύγουμε από τα προβλήματα και το άγχος της καθημερινότητας».

Σινεμά: Κερδίζουμε νέα μάτια
Ενδιαφέρουσα επίσης ήταν η συζήτηση με τον Σπύρο Τέσκο και τους μαθητές του για το σινεμά. Στο τμήμα, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να δουν και να μάθουν στη πράξη πως γυρίζεται μια ταινία. Έχουν την δυνατότητα να πειραματιστούν πάνω στη κάμερα, να γνωρίσουν την εικονοληψία και τη πλανοθεσία, να παίξουν πάνω σε σενάρια ταινιών, να δουν προβολές διάφορων φιλμς και να
συζητήσουν για αυτά. «Κερδίζουμε νέα μάτια με τη συμμετοχή μας εδώ» λέει η Χριστίνα για να προσθέσει ο Γιώργος ότι «πλέον έχει αλλάξει ο τρόπος που παρατηρώ γύρω μου τον κόσμο, αλλά και το πώς βλέπω μια ταινία». Ο Πέτρος σημειώνει ότι και οι οικονομικοί λόγοι είναι σημαντικοί για να
προτιμήσει κάποιος τα μαθήματα του Δήμου, ενώ ο Σπ. Τέσκος τονίζει ότι «πρόθεσή μου είναι να φέρω τους μαθητές σε μια πρώτη γνωριμία αρχικά με τη μαγεία του σινεμά, ώστε να πάρουν μια γεύση από αυτό, βλέποντας στη συνέχεια τι θέλουν να κάνουν»

Για πληροφορίες σχετικά με τα καλλιτεχνικά τμήματα μπορεί κανείς να απευθύνεται
στο τηλέφωνο: 213 207 4674.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΣΕΠ: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΞΕΚΙΝΑ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΗ ΥΛΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ»

Προσφέρουμε χαρταετούς στα προσφυγόπουλα