ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ

Οι μαθητές μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους, βιώνουν με τον πιο δραματικό τρόπο, τις συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών, που εφαρμόζονται και στο χώρο της παιδείας.
Στόχος αυτών των πολιτικών είναι η δημιουργία ενός φτηνού σχολείου, προσαρμοσμένου στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών της εποχής μας.
Τα σχολεία μας αφήνονται να υπολειτουργούν, με ελλείψεις εκπαιδευτικών, βιβλίων και υλικοτεχνική υποδομή που δεν μπορεί να στηρίξει τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει μπροστά της δύο δρόμους :
Ο ένας, ο εύκολος, είναι αυτός που και η σημερινή Δημοτική Αρχή έχει αποφασίσει να βαδίσει. Η διαχείριση της μιζέριας και μάλιστα κάποιες φορές όχι με δίκαιο αλλά με πελατειακό τρόπο . Σφυρίζει αδιάφορα για την επίθεση που δέχεται η Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση. Στο λεξιλόγιο της και στη καθημερινή πρακτική της δεν υπάρχει η λέξη ‘’διεκδικώ’’ αλλά η λέξη διεκπεραιώνω.
Ο άλλος δρόμος είναι αυτός που η Δημοτική Κίνησή μας φιλοδοξεί να ακολουθήσει. Ο Δήμος στο πλάι των ανθρώπων της εκπαίδευσης , να αγωνιστεί για να μετριάσει τις συνέπειες από τις άδικες πολιτικές στο χώρο της παιδείας.
Να πάψει να είναι ο λογιστής που προσπαθεί να μοιράσει τα ψίχουλα που η κεντρική διοίκηση του δίνει και να γίνει ο οραματιστής που με όλες του τις δυνάμεις θα προσπαθήσει να στηρίξει τα σχολεία της πόλης.
Για να γίνει αυτό πρέπει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να πει τα δικά της μεγάλα ΟΧΙ στα σχέδια, που η τρικομματική κυβέρνηση στο όνομα της ‘’αποκέντρωσης’’ είναι έτοιμη να υλοποιήσει με συνένοχους τις Δημοτικές Αρχές.
-ΟΧΙ στη μεταβίβαση της ευθύνης για την εξεύρεση πόρων για τη λειτουργία των σχολείων και τον εξαναγκασμό γονέων και δημοτών να διπλοπληρώνουν το χάλι του εκπαιδευτικού συστήματος.
-ΟΧΙ στην εκχώρηση της αρμοδιότητας για πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων , ομηρία των εκπαιδευτικών αλλά και σε συρρίκνωση της παιδαγωγικής τους ελευθερίας που θα αποβεί σε βάρος των μαθητών.
-ΟΧΙ στη μεταφορά αρμοδιοτήτων για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και της αγωγής.
Το Δημόσιο Σχολείο πρέπει με ενιαίο τρόπο σε επίπεδο προγράμματος να απευθύνεται στα παιδιά χωρίς κοινωνικές ,φυλετικές , γεωγραφικές διακρίσεις.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση να πει τα μεγάλα ΝΑΙ σε αγώνες με τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για Δημόσια και Δωρεάν υποχρεωτική Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Θεωρούμε ότι το καθήκον του Δήμου δεν εξαντλείται με τη διαχείριση λίγων κονδυλίων για τα σχολεία και τις μικροεπισκευές ‘’μπαλώματα’’ στις οποίες προχωρεί μετά δυσκολίας. Χρειάζεται φυσικά να το κάνει και αυτό και να το κάνει καλά με ΔΙΚΑΙΟ και ΔΙΑΦΑΝΗ τρόπο.
Ο Δήμος πρέπει να αποκτήσει τη δική του πολιτική σε θέματα παιδείας.
~Σε συνεργασία με τους Συλλόγους των Εκπαιδευτικών να μελετήσει το πρόβλημα της μαθητικής διαρροής και να βρει τρόπους για την επαναφορά στην εκπαίδευση των παιδιών που εγκαταλείπουν.
~Να αναλάβει μαζί με τους εκπαιδευτικούς φορείς την ευθύνη για προγράμματα : Τοπικής Ιστορίας , Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Καταπολέμησης του ρατσισμού και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
~Να δημιουργήσει και να ενισχύσει θεσμούς όπως : διασχολικά πρωταθλήματα, μαθητικά, μουσικά και εικαστικά φεστιβάλ, αθλητικές και πολιτιστικές μαθητικές συναντήσεις.
~Τα σχολεία και οι αυλές τους να είναι ανοιχτά και τα απογεύματα και να φιλοξενούν τέτοιες δραστηριότητες.
~ Να δημιουργήσει σχολείο για ενήλικους μετανάστες και να στηρίξει πρωτοβουλίες φορέων που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
~Να αξιοποιήσει τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς , γονείς και μαθητές της πόλης, που με τον πλούτο των ιδεών τους μπορεί να είναι η σπίθα που θα πυροδοτήσει την ολόπλευρη, μορφωτική, πολιτιστική ,ανάταση της πόλης και να σηματοδοτήσει την αλλαγή της πορείας σε έναν άλλο δρόμο ελπίδας και προόδου.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΣΕΠ: ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΞΕΚΙΝΑ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΗ ΥΛΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ»